CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 10, 2013

I do love u what ever happen to us..that it..huh!!

Tuesday, July 24, 2012

Sebuah Masjid Misteri...!!!

Assalamualaikum kwan2..
just nak share nie...
Terdapt sebuah cerita  mengenai sebuah masjid..
yg sgt misteri penciptaannya..
sgt indah ukirannya...
sagt mengagumkn kejadiannya..

meyh kite tgok video nie..:)
Subhanallah..



komen2 pengunjung Malaysia..

rase teruja nk tgk lg..
.tgk2 lor kt utube ye..huhu..
k..lar see u again...
bbye..:)

lesson for today..:)



jumpe lg..:)
next post..Insyaallah..
Assalamualaikum..renung2kan..:)

Sunday, July 1, 2012

Benarkah hantu itu wujud..???

Assalamualaikum...hye..
ok..untuk entry hari ini...
kite akn mgupas tntg kewujudan hantu???
ramai dikalangan masyrakat kite percaya pd wujudnya hantu...
apakah yg dimanakan hantu sebenrnya???
apakah kaitan hantu,jin dan syaitan...

sya harap entry ini akn mengubah persepsi kite..
tentang apakah yg dinamakn.."HANTU"
yg selama ini kite takuti...
jom kite tgk...documentary nie..

part 1-Misteri makam Nike Adila



part ii






saya harap dgn adanya entry nie...
dapat memberi kite satu persepsi lain
tetg kewujudan hantu...

Pengajaran:
percaya lor kwan2 semua...
 tiada yg lebih berkuasa melainkan
kuasa ALLAH S.W.T.

kata-kata hikmah untuk hari ni..


jumpa next post kwan2...
harap2 post nie membantu kalian...
menyelesaikan kekeliruan yg terbuku dihati..amin..
assalamualaikum..:)

Sunday, June 24, 2012

Kisah Si Pengembala Kambing Part ii

sambungan kisah...

lalu....
ustaz tersebut mengutus beberapa warga masjid..
untuk mendatangi si suami yg dah kaya itu..
dgn tujuan meminta zakat binatang yg telahpun
cukup syarat untuk dizakatkan...
lalu si suami itupun memberikan zakat bintg ternakan
tersebut....

hari ke hari kambing yg diternak si suami ni...
bertambah byk sampai lar beribu2 banyaknya...
sehinggakan seluruh kwasan si suami tu..
dipenuhi dgn kambing miliknya...



dan pada tahun seterusnya...
ustaz masjid tersebut mengutus warganya lg..
untuk memungut zakat..dan kali ini yg pastinya..
akn bertambah byk jumlah zakat yg diminta..
seiring dgn penmbahan kambing yg ada...

lalu si suami ni eggan memberikan duit zakat tersebut..
kerana beraggapan kalu dye mmbyr zakt terlalu bsr..
duitnya akan habiz hnya untuk mmbyr zakat..
lalu wrga tersebut balik dan memaklumkn kpd ustaz
mengenai perkara tersebut....

pada keesokan harinya ustaz tersebut menghantar
warga lain untuk mengutip zkt di rumahnya...
namun jwb yg sama diberikan si suami...
sehinggakan di ulanginya sbyk tiga kali...
dgn berlainan orang yg meminta tp..
jwpannya masih sama....

Beberapa hari kemudian selpas itu...
Allah telah menurunkn bala..
dgn menurunkn penyakit yg mnyebbkn...
kambing2 tersebut mati satu demi satu...
sehinggakan kambing milik si suami hbis...



pada akhirnya si suami yg kaya tersebut..
kembali miskin seperti dulu....
dan mereka mula menyesali perbuatan mereka..
yg tidak bersyukur dgn rezeki..
dhn tidk mngeluarkn zkt dan juga lalai beribadat...
dgn harta2 yg melimpah ruah tersebut...

Mereka memulkan hdp mereka semula...
seperti sidia kala...


                                                           - TAMAT-


Moral of the story




ok..byk pengajaran yg kite boleh ambik dr cerita ni...
tapi apa yg paling penting ialah...
jangan biarkan harta kite menguasai kite...
dan jadilah org yg menguasai harta kite...
supaya kita dpt mnggunaknnya dgn baik...amin...

kata2 mutiara untuk post kali ini ialah...

"..Kadang kala kemiskinan dan kesusaha itu  mendekatkan kite
   kpd sang pencipta...
...tetapi kekayaan dan kesenangan itu sering kali melalaikan kite
   untuk beribadat kpdNya.."

dan animasi pilihan utuk post kali ini ialah



Renung2kn kwan2..jmpe di next post k..
Assalmualaikum..:)
                                           



Monday, June 18, 2012

kisah "si miskin pengembala kambing.."

assalamualaikum...kwan2..;)
ok..untuk entry kali nie..
kite bercerita mengenai 
"si miskin pengembala kambing.."


Tanpa membuang masa lagi...
sye ingin berkongsikan satu kisah dgn kmu semua..
pada suatu hari...
ada sepasang suami isteri yg sgt miskin...

disebabkn terlalu miskin samapaikn..
bilew mereka bersembhyang mereka  perlu bergilir gilir...
kamu tahu sbb apa...???
sbbnya mereka hanya mempunyai satu pakaian shaja yg suci
untuk digunakn untuk solat...

tp yg menakjubkannya si suami ni tidak pernah melepaskn.
untuk bersolat berjemaah di masjid...
dah setelah habis sahje sembhyg...
si suami cepat2 balik..
tidak menuggu jemaah lain berwirit....

oleh sebb itu jemaah lain rase pelik...
dgn perangai si suami nie...
lalu dgn tidak sengaje mereka melihat
si isteri solat dgn mengunakan kain yg sama digunakan sang suami..
maka jemaah pon tidak merasa hairan lg...

pada suatu hari..sang suami dtg ke masjid..
ingin berhajat untuk meminta ustaz masjid yg alim itu..
mendoakan nya supaya dimurahkn rezeki...
tetapi pada permintaan pertama uztaz itu menolaknya...
sehingga kan si suami mengulanginya sbyk tiga kali...

lalu ustaz itu pon mendoakan nya...
Alhamdulilah..doanya termakbul...
kambing yg dipeliharanya semakin byk dan banyak...
sehinggakn seluruh kwasan di situ dipenuhi dgn kambing
peliharannya...

dan mula dari hari itu solatnya dulunya berjemaah penuh
lima waktu semakin berkurang...
menjadi 3 kali sehari..
2 kali sehari...
dan sampai tidak berjemaah sama sekali...
karena terlalu sibuk menguruskan kmbingnya...

disebbkn itu ustaz yg mendoakannya td..
bertanyakan ttg sang suami kpd jemaah2 lain..
mengapa kebelkangan ini sang suami tidak kelihatan berjemaah 
di masjid lg...


lalu...........bersambung...:)
kite berjmpe lg di episode setrusnya k..:)


kata-kata hikmah utuk hari ni ialah...:-


renung2kan kwan2...
seMOga ALLAH selalu merahmati Kamu semua,...:)

Wednesday, June 13, 2012

Berbagi itu indah..:)

Assalamualaikum..membuka bicara..
Basmalah.. pembuka kata..
Dah lama sya tidak bercerita..
Biarlah cerita kali ini dan setrusnya ada faedanya..:)

saya harap setiap apa yg sye keluarkn dlm blog ni slps ni..
akan memberi faedah kepada orang lain dan kamu2 senua...
bukan hanya bersembg kosong semata2...
amin..:) 

apa yg saya boleh pesankan untuk kali nie,...
adalah.. :-
yew kawan2...:)
have  a good day..
Semoga Allah selalu merahmati kamu semua..:)

Friday, May 20, 2011

BACK!!

hye..im back..x tau lor..
smj rase nak tulis smthg jew mlm nie...
yew lor..jiwa tgh bercelaru...
cube nak luahkn..
tp tak tau kt sapew...
adui...


Smj windu nak hidup
mcm sem 1....
x dew byk kejew nak wat..
wat jew hal sendiri..
nak hidup mcm dulu...
adui...
erm 2 jew lor kowt..
c then...:"(